poniedziałek, 28 września 2015

Poniedziałek z Camillą Läckberg


Hejka hej ^^.

Tak, nadal jest dzisiaj, wciąż jest poniedziałek ^^. Tym razem powracam do Was po tygodniu nieobecności z naszymi „Poniedziałkami z…”. Cieszycie się? :). Wiem, że tak ;). Ostatnim razem rozprawialiśmy na temat lektur szkolnych i ich istnienia, a dzisiaj chciałam znowu z Wami porozmawiać o autorze. Tym razem będzie to Camilla Läckberg.

Dokładnie Jean Edith Läckberg urodziła się w miasteczku Fjällbacka na zachodnim wybrzeżu Szwecji. Właśnie w tym miasteczku rozgrywają się wydarzenia jej najsłynniejszej serii. Była to niegdyś osada rybacka, a dziś jest to miejscowość turystyczna. Już jako mała dziewczynka podejmowała pierwsze pisarskie próby. Została absolwentką Szkoły Ekonomii i Prawa Handlowego, a po studiach przeniosła się do Sztokholmu, gdzie była ekonomistką. Jej brat, mąż i matka sfinansowali jej kurs pisania kryminałów, od tego właśnie zaczęła się jej przygoda z literaturą. A właśnie, ma dwójkę dzieci - Willego i Meję.

Jej najsłynniejszą serią jest oczywiście Saga o Fjällbace z P. Hedströmem i E. Falck. Liczy ona sobie obecnie 9 tomów, a są to:

Księżniczka z lodu
Kaznodzieja
Kamieniarz
Ofiara losu 
Niemiecki bękart
Syrenka 
Latarnik
Fabrykantka aniołków
Pogromca lwów

(Z powodu ograniczonych możliwości internetowych w internacie nie ma zdjęć wszystkich okładek, ale jeśli kogoś interesuje to na pewno sobie znajdzie ^^).

Osobiście nie czytałam jeszcze ani jednej książki tej autorki, ale moja siostra gorąco polecała mi jej twórczość, tak więc zamierzam się któregoś razu za nią zabrać ^^.

 I to na razie wszystko. Jeśli macie jakiegoś swojego ulubionego autora, o którym chcielibyście tutaj przeczytać? Jeśli tak, to dajcie mi znać :). I koniecznie podzielcie się swoimi opiniami na temat dzisiejszego posta ;).

Nie dajcie się i do zobaczenia już niedługo ^^.

Luriko

4 komentarze:

  1. A może coś o polskim autorze? Hmm... ;D
    Księżniczka z lodu kusi.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam z autorka i tym gatunkiem niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie spotkałam się jeszcze z twórczością autorki, ale już u mnie zapunktowała tym, że pochodzi ze Szwecji <3 Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki.
    Zostaję u ciebie na dłużej i wpadnij do mnie :)

    OdpowiedzUsuń