poniedziałek, 12 października 2015

Poniedziałek z Katarzyną Bondą


Hejka hej ^^

Ostatnio w komentarzu pod "Poniedziałkiem z..." zostałam poproszona o zaprezentowanie jakiegoś polskiego autora. Fakt faktem, że wszyscy autorzy, jakich do tej pory Wam przedstawiałam, pochodzili zza granicy :). Ups, nie zauważyłam :D.

Jednak na dzisiaj przygotowałam dla Was polską autorkę. Jest nią Katarzyna Bonda (jak tytuł tego posta nam mówi ^^). Jest ona autorką bestsellerowych powieści kryminalnych.  Do polskiego kryminału wprowadziła postać profilera: trylogia o psychologu policyjnym Hubercie Meyerze (Sprawa Niny Frank, Tylko martwi nie kłamią, Florystka), w 2014 roku zapoczątkowała "tetralogię żywiołów" o profilerce Saszy Załuskiej (Pochłaniacz – POWIETRZE, w przygotowaniu: Okularnik – ZIEMIA, Lampiony – OGIEŃ, Czerwony Pająk - WODA). Autorka książek dokumentalnych Zbrodnia niedoskonała i Polskie morderczynie. Założycielka szkoły pisania www.maszynadopisania.pl. Ukończyła dziennikarstwo na UW i scenariopisarstwo na PWSFTViT.

Teraz zapewne nasuwa się Wam pytanie: dlaczego wybrałam akurat ją? Przecież jest tyle innych pisarzy polskich itd. Owszem, nie przeczytałam ani jednej książki autorstwa tej pani. Jeszcze, zapewniam Was, to tylko stan chwilowy. Chciałam natomiast zwrócić Waszą uwagę na Maszynę do pisania. Jest to książka o pisaniu, której egzemplarza jestem w posiadaniu. Choć jeszcze jej nie przeczytałam, to już po kilku stronach mogę stwierdzić, że jest to bardzo wartościowa pozycja dla przyszłych młodych pisarzy. Sama sięgnęłam po tą pozycję, ponieważ lubię sobie napisać jakieś opowiadanko. I chciałabym się w tym kierunku. 

Wiem, że wśród Was są podobni do mnie. Dlaczego więc nie chcielibyście się w tym kierunku rozwijać? Może właśnie przez tego typu książki, a może przez jakiś kurs? To wszystko jedynie propozycje, ale zdecydowanie dopinguję Was do dalszego rozwijania swojego talentu. Nawet nie tylko pisarskiego, ale również i innych talentów. Ostatnio poznałam wiele ludzi utalentowanych sportowo, powołanych do kadry narodowej lub Igrzysk Olimpijskich. I im również z całego serca kibicuję. Na pewno są wśród nas wielkie talenty. Może nie druga J. K. Rowling, ale możemy stworzyć coś równie pięknego i magicznego. Tego nam wszystkim z całego serca życzę ^^.

A tymczasem nie dajcie się robaczki i do zobaczenia już niedługo :).

Luriko

4 komentarze:

  1. Od czasu do czasu przypisać sobie, ze miałam zakupić te książkę i rozwijać się w pisaniu. Nie ma co dłużej zwlekać :)

    W trzecim akapicie wkradły się jakieś dezorientujace cięcia (choć nie jestem pewna czy to nie wina czytania na telefonie).

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagę, to coś w moim laptopie szwankuje ^^. Już się tym zajęłam :)

      Usuń
  2. Książka wydaje się bardzo przydatna. Kto wie, może się nawet w nią zaopatrzę, żeby się podszkolić :P
    Pozdrawiam serdecznie :)
    www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam kilka jej książek a Maszynę do Pisania mam w planach :)
    http://soelliee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń