czwartek, 13 sierpnia 2015

Poniedziałek z Neilem Gaimanem


Tak tak, wiem wiem, jestem najgorsza... Zapomniałam Was poinformować, że wyjeżdżam i nie dam rady napisać "Poniedziałku z..." w terminie :'(. Jesteście na mnie mocno źli? Mam nadzieję, że nie, bo mam dla Was dobrą wiadomość :). Wyjechałam między innymi po to, aby sprawić sobie nowy sprzęt, na którym będzie mi się wygodnie pracowało. Tak więc mam już coś odpowiedniego i oczywiście lepiej będzie mi się pisało dla Was posty ^^. Tak więc "stay tuned" :D.

Ale może przejdźmy już do tematu, bo przecież na to wszyscy czekają tak naprawdę :). Wybierając temat na ten odcinek chciałam jak wcześniej poszerzyć swoją i Waszą wiedzę na temat naszych ulubionych autorów książek. Zatem wybór padł na Neila Gaimana tym razem. A dlaczego? :)

Otóż tak naprawdę tego autora odkryłam dopiero niedawno, oglądając jakiegoś booktubera. Kiedy zobaczyłam jego "Księgę cmentarną" na półce w księgarni po prostu musiałam ją mieć :). Nie jest może aż tak bardzo znanym u nas pisarzem, ale jego książki mają coś w sobie i wiedzą o tym Anglicy. Może przedstawię najważniejsze fakty o nim i jego dzieła (i może uda się uniknąć książkowej biografii jak przy Kingu :D). 

Zatem Neil Richard Gaiman urodził się 10 listopada 1960 w Anglii. Jest pisarzem, scenarzystą i redaktorem. Pisze głównie w gatunku fantasy i horror - powieści, opowiadania i komiksy. Przez niektórych uważany za postmodernistę, przez innych za jednego z najwybitniejszych żyjących autorów fantasy i science fiction. Wiele jego dzieł zostało zekranizowanych.

Z takiej głównej biografii to by było na tyle, powiem Wam tylko dla ciekawostki, że jego rodzina wywodzi się z Żydów. Ma dwie młodsze siostry, drugą żonę i trójkę dzieci. Jego twórczość przełożono na wiele języków. Dodatkowo zawsze chodzi ubrany na czarno i jest miłośnikiem kotów :). 

Do naszego zestawienia twórczości pisarza nie liczę tym razem komiksów i tego typu rzeczy, jedynie powieści i opowiadania. Enjoy ^^ 

Powieści:
 - "Dobry omen" (Good Omens, 1990) napisana wraz z Terrym Pratchettem
 - "Nigdziebądź" (Neverwhere, 1996)
 - "Gwiezdny pył" (Stardust, 1998)
 - "Amerykańscy bogowie" (American Gods, 2001)
 - "Koralina" (Coraline, 2002), ilustracje Dave McKean
 - "Chłopaki Anansiego" (Anansi Boys, 2005)
 - "InterŚwiat" (InterWorld, 2007) napisana wraz z Michaelem Reavesem
 - "Księga cmentarna" (Graveyard Book, 2008)
 - "Sandman: Senni łowcy" (Egmont 2008), opowiadanie bogato ilustrowane przez Yoshitaka Amano
 - "Odd i Lodowi Olbrzymi" (Odd and the Frost Giants, 2008), polskie wydanie: Mag 2010
 - "Ocean na końcu drogi" (The Ocean at the End of the Lane, 2013), polskie wydanie: Mag 2013
 - "Na szczęście mleko..." (Fortunately, the Milk... 2013), polskie wydanie: Galeria Książki 2013

Zbiory opowiadań:
 - "Dym i lustra" (Smoke and Mirrors, 1998)
 - "Rzeczy ulotne" (Fragile Things. Short Fictions and Wonders, 2006)
 - "M jak Magia" (M is for Magic, 2007

Już niedługo mam zamiar przeczytać "Księgę cmentarną", więc spodziewajcie się jej recenzji za jakiś czas :). 

I to już na razie wszystko, co mam dla Was na dziś. Jeszcze raz bardzo przepraszam i mam nadzieję, że takie niedopatrzenie więcej się nie powtórzy ;). Jak Wam się podobał dzisiejszy post? Czy aby nie za krótki, lub przeciwnie, za długi? Zapraszam do komentowania :)

Nie dajcie się i do zobaczenia już naprawdę niedługo :)

Luriko

2 komentarze:

  1. Spokojnie. Każdy ma prawo do błędu ;D Post był w sam raz jeśli chodzi o długość ;)

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Och Gaiman jest moim najukochańszym pisarzem :) Przeczytałam siedem jego powieści i każdą jestem oczarowana. To autor przez duże "A". Najgoręcej polecam "Chłopaków Anansiego" i "Nigdziebądź". Obie magiczne, jak każda książka Gaimana zresztą ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń