poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Premiery miesiąca - wrzesień

 Hejka ;)

Witam w kolejnym odcinku mojej serii :) Będzie się pojawiała w ostatnim tygodniu miesiąca, a zaprezentuję w niej niektóre premiery książkowe i filmowe, które będą miały miejsce w nadchodzącym ;) Może nie wszystkie z tych książek znajdują się na mojej liście must-have i nie mam pewności, czy na wszystkie wymienione filmy wybiorę się do kina... Po prostu napiszę o premierach, które w ten czy inny sposób zwróciły moją uwagę, najpierw dam opis ze strony Empika lub Cinema City, żebyście się w miarę orientowali, a potem własny komentarz :)

KSIĄŻKI

Więzień labiryntu. Tom 2. Próby ognia - Dashner James
Próby ognia (wyd. filmowe)
Data premiery: 02.09.2015

Thomas był pewien, że ucieczka z labiryntu będzie oznaczała wolność dla niego i pozostałych Streferów. Ale Dreszcz jeszcze nie zakończył eksperymentów. Faza Druga się rozpoczyna. Czas na próby ognia. Streferzy mają dwa tygodnie, aby przejść przez Pogorzelisko - najbardziej spaloną część świata. Ale Dreszcz przygotował im na tej drodze wiele niespodzianek. Ich przyjaźnie zostaną wystawione na próbę. Wzajemne zaufanie zostanie zniszczone. Muszą być gotowi na wszystko tym bardziej, że pojawiło się też nowe zagrożenie – inna grupa, której przetrwanie zależy od unicestwienia Streferów. A są zdeterminowani, aby przetrwać.

Już od dawna posiadam wydanie z filmową okładką, więc tego już nie będę kupować. A szkoda, bo to podoba mi się o wiele bardziej i zdecydowanie lepiej oddaje klimat książki. Coś w sam raz dla tych, którzy przed obejrzeniem ekranizacji chcieliby się zapoznać z książkowym pierwowzorem drugiej części trylogii Więzień labiryntu, tak jak to było ze mną w zeszłym roku, kiedy do kin weszła pierwsza część :)

Tease. Nikogo nie zabiłam
Data premiery: 09.09.2015

Powieść, która porusza aktualny problem przemocy psychicznej w szkole.
Książka inspirowana prawdziwymi zdarzeniami, którą trzeba przeczytać, i o której należy rozmawiać.
Sara i troje innych uczniów liceum zostało oskarżonych o psychiczne znęcanie się nad swoją koleżanką, które w konsekwencji pchnęło ją do popełnienia samobójstwa. Sara jest napiętnowana i uznana za winną przez swoich kolegów, miejscową społeczność i media.
W wakacje poprzedzające klasę maturalną, między spotkaniami z prawnikami i sądową psychoterapeutką, Sara musi się zastanowić nad wydarzeniami, które doprowadziły do tej tragedii. 
Jaką rolę w niej odegrała? Czy znajdzie sposób, aby pójść dalej mimo poczucia, że jej życie się skończyło?

Zaciekawiła mnie ta pozycja. Nie czytałam zbyt wielu powieści o tej tematyce, więc może warto to kiedyś zrobić, tak dla odmiany?


Dziedzictwo ognia
Data premiery: 23.09.2015

Celaena Sardothien przeżyła już wiele – brutalne szkolenia, niewolę, turniej o pozycję Królewskiej Obrończyni… Tym razem jednak przyjdzie się jej zmierzyć z własnymi demonami, z ciężarem jej dziedzictwa. Aby uzyskać informacje – kluczowe w wojnie z okrutnym królem Adarlanu – musi nauczyć się panować nad ogniem, który nosi w sobie. Podczas gdy codziennie ćwiczy pod czujnym okiem nieśmiertelnego Rowana, król wciela w życie kolejne z jego mrocznych planów. Jednak i na dworze władcy zawiązują się sojusze, mające na celu zakończenie jego panowania i przywrócenie magii na kontynencie.
Celaena, nieświadoma tego, co się dzieje w Rifthold, ma jeden cel – dostać się do legendarnego Doranelle, którym rządzi Maeve, i uzyskać odpowiedzi na nurtujące ją pytania. Jak jej władca zdołał usunąć magię? Co zrobić, by ją przywrócić? Jednak opanowanie jej mocy to niejedyna rzecz, z którą będzie musiała się przedtem zmierzyć – król Adarlanu już o to zadbał. Czy dziewczynie uda się wyjść cało z koszmaru, jaki zgotował jej władca pozbawionego magii kontynentu? Co jeszcze planuje król? I jaki los czeka rebeliantów?

Przyznaję się bez bicia, że jeszcze nie czytałam żadnej książki z serii Szklanego tronu, a bardzo chciałabym się z nią zapoznać, ponieważ wiele dobrego o niej słyszałam. Hmm, może zażyczę sobie pierwszą część jako jeden z prezentów urodzinowych, a urodziny obchodzę we wrześniu właśnie :)



W sieci umysłów
Data premiery: 30.09.2015

Michael jest graczem. I – jak większość graczy – więcej czasu niż w realnym świecie spędza w wirtualnej rzeczywistości VirtNet. Do VirtNetu można wejść i umysłem, i ciałem, a jeśli jesteś hakerem, czeka cię jeszcze więcej zabawy. Bo przecież najfajniej jest łamać zasady, prawda?
Ale pewne reguły powstały nie bez powodu… Kiedy jeden z hakerów zaczyna seryjnie mordować, rząd wie, że aby go schwytać, potrzebny będzie równie dobry haker. I to właśnie Michael wygląda na osobę, która może włamać się do najbardziej skomplikowanego systemu na świecie. Jeśli zgodzi się podjąć tej misji, będzie musiał wejść do VirtNetu nigdy nieodkrytymi ścieżkami. I uważać, aby nie stracić z oczu bardzo cienkiej granicy między grą a rzeczywistością…

Kolejna seria Jamesa Dashnera! Może to chociaż trochę umili nam, fanom Więźnia labiryntu oczekiwanie na prequer The Kill Order (którego premiera miała mieć miejsce już w czerwcu, tak na marginesie). Swoją drogą, podoba mi się tematyka graczy i hackerów. Czytałam kiedyś taką książkę, a mianowicie Insygnia. Wojny światów i wywarła na mnie duże wrażenie. Ciekawe czy też tak będzie z powieścią Dashnera :)

FILMY

Karbala
Data premiery: 11.09.2015

„Karbala” to opowieść o jednej z najbardziej bohaterskich bitew w najświeższej historii polskiej armii. Islamscy terroryści zgotowali polskim i bułgarskim żołnierzom prawdziwe cztery dni piekła. W muzułmańskie święto Aszura zaatakowali ratusz miejski, w którym przetrzymywani byli aresztowani rebelianci.
Kiedy tłum dżihadystów zbliżał się do City Hall, na placu boju pozostał jedynie niewielki oddział polskich i bułgarskich żołnierzy. 80 prawdziwych bohaterów, mających zapasy jedzenia oraz amunicji wystarczające tylko na 24 godziny, stanęło oko w oko z rozwścieczonym i gotowym na wszystko tłumem uzbrojonych terrorystów. Heroiczna postawa, determinacja i wola walki sprawiły, że polsko-bułgarska formacja nie tylko wygrała bitwę, ale wyszła z niej bez straty ani jednego żołnierza.

Lubię od czasu do czasu obejrzeć jakiś film wojenny, a teraz będzie ku temu świetna okazja. Ostatnio w tej tematyce oglądałam Snajpera, a to było już trochę dawno :)

Wizyta
Data premiery: 11.09.2015

Mroczny, pełen zaskakujących wydarzeń film opowiada historię wizyty dwojga nastolatków, którzy spędzają kilka dni u dziadków. Dziadków, których nigdy wcześniej nie widzieli. Niezrozumiałe, dziwne, niepokojące zachowanie babci i dziadka jest wynikiem przerażającej tajemnicy...

Muszę przyznać, że po obejrzeniu zwiastunu ten film mnie zaintrygował. Wygląda na dość ciekawy thriller... Kto wie, może kiedyś zdecyduję się go obejrzeć ;)







Więzień labiryntu: Próby ognia
Data premiery: 18.09.2015

Druga z cyklu ekranizacji bestsellerowych powieści Jamesa Dashnera, thriller science fiction, którego akcja rozgrywa się w świecie dotkniętym wielkim kataklizmem. Znalezienie wyjścia z Labiryntu miało być końcem. Żadnych więcej niespodzianek, żadnych puzzli. I żadnego uciekania.Thomas był przekonany, że jeśli Streferzy zdołają się wydostać, odzyskają swoje dawne życie. W Labiryncie życie było łatwe. Było jedzenie, schronienie i względne bezpieczeństwo. Ale w świecie poza Labiryntem koniec został zapoczątkowany już dawno temu…

Oczywiście tego filmu nie mogło tutaj zabraknąć, w żadnym wypadku! :) Całą trylogię książkową mam już za sobą od dobrych kilku miesięcy, więc jednak trochę się na niego naczekałam. Jednak postaram się nadal praktykować moje podejście, które wypracowałam sobie jakiś czas temu: nie porównywać obsesyjnie z książką i nie denerwować się, że czegoś tam nie uwzględniono w ekranizacji. Zresztą po takim czasie i tak już nie pamiętam wszystkich szczegółów z książki, a nie zamierzam jej sobie "odświeżać". W każdym razie jestem ciekawa, jak ta część wypadnie. Ponadto, dzięki temu filmowi poznałam jednego ze swoich ulubionych aktorów, Dylana O'Briena, a teraz znowu będę miała okazję zobaczyć go na dużym ekranie :D

To wszystko :) A na jakie wrześniowe premiery Wy czekacie? Czy są to jakieś z tych, które wymieniłam? Ach no i przepraszam za opóźnienie, ten post miał się pojawić o wiele wcześniej w niedzielę. Miałam spontaniczny wyjazd z rodzinką i nie było mnie w domu, ale powiem Wam, że byłam między innymi w kinie, a to oznacza, że na blogu za niedługo pojawi się jego recenzja :)

Do następnego! :D

Tessa

5 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o żadnej z ksiązek. Mam nadzieję, że coś zrecenzujesz :)
    Z filmów widziałam reklamy Karbala i chce na niego pójść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najchętniej przeczytałabym Dziedzictwo ognia.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę się wybrać na "Próby Ognia", bo dzięki Tobie się zorientowałam, że to już w tym miesiącu! xoxo

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam na Więźnia, a z polskiego podwórka Karbala zapowiada się świetnie. Myślałam o tym, żeby przeczytać książkę, ale nie chcę sobie spoilerować filmu :) .

    OdpowiedzUsuń
  5. W tym miesiącu niczego dla siebie nie widzę :( Nominowałam cię do My Little Pony Book Tag, więc będzie mi niezmiernie miło, jeżeli zdecydujesz się odpowiedzieć na kilka pytań :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń