poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Poniedziałek z organizacją


Hejka hej ^^

Tym razem jestem (mam nadzieję) na czas :). Mimo bardzo pracowitego weekendu postaram się dla Was coś tutaj nabazgrać ;). Szukając pomysłu na dzisiejszy post spojrzałam wstecz na naszego bloga i obserwowałam, czego jeszcze nie było. Ale patrząc na tytuł postu wiadomo już, że skończyłam z czymś, co jednak już było :). Nie uszło mojej uwadze, że przypadł Wam do gustu "Poniedziałek z zeszytem blogowym". No więc w takim wypadku należało się zastanowić, dlaczego tak się stało. Może także (jak ja) jesteście miłośnikami zeszytów i notowania? :') Piękne, chociaż mało prawdopodobne. Raczej doszłam do wniosku, że brakuje Wam pewnej dozy organizacji na Waszych blogach, a może także i w Waszym życiu. Więc oto wychodzę do Was z takim oto pomysłem :).

Wiecie już, jak wygląda mój zeszyt blogowy. To pierwsza z rzeczy, która pomaga mi w organizacji i motywuje do działania ;). Zapisuje w nim statystyki i daty opublikowania postów na dany miesiąc, ale także osobno najbliższe recenzje i książki, które chciałabym kupić/dostać/zdobyć w inny sposób. Czyli na zakupach w księgarni jest on moim niezastąpionym przyjacielem :D.

Kolejnym moim małym, uporządkowanym miejscem jest zeszyt, który również Wam pokazywałam przy okazji blogowego zeszytu, a mianowicie zeszyt z książkami, które już przeczytałam. Zapisuje tam tytuły, autorów i kategorie książek, oraz daty, kiedy skończyłam je czytać. Podobną funkcję pełni teraz u mnie konto na lubimyczytac.pl (widżet po prawej stronie ^^), ale chyba nigdy nie zrezygnuję z papierowej wersji. 

Jak wspominałam już, ostatnio kupiłam sobie nowy sprzęt (bo stary prawie wyrzuciłam przez okno, tak się zawieszał i nie dało się na nim pracować). To jest teraz także moje kolejne uporządkowane miejsce. Mam tutaj wszystkie swoje konta pocztowe (aż trzy ^^) zawsze szybko dostępne i na bieżąco aktualizowane, programy, dokumenty i zdjęcia, wszystko odpowiednio posegregowane i łatwo dostępne. Na swoim laptopie mam także kalendarz, jednak dopiero uczę się z niego korzystać i ciągle go aktualizuję. 

A jeśli już mowa o kalendarzu, przedstawiam Wam mój :). Jest on oczywiście papierowy i mieści wszystkie moje najważniejsze terminy i daty (choć zapewne będzie tego więcej w roku szkolnym ^^). Ten dostałam od mojej siostry i jak dotychczas sprawdza się dobrze, choć co nieco bym w nim zmieniła. Dostałam także od niej, jako uzupełnienie, notatnik do zapisywania list do zrobienia i takich tam innych rzeczy, który także bardzo dobrze się sprawdza. Mimo to na rok 2016 noszę się z zamiarem zrobienia sobie własnego kalendarza, który będzie miał tylko to, czego potrzebuję, taka idealna, spersonalizowana rzecz do organizacji. Jeśli moje plany się ziszczą, oczywiście będziecie jednymi z pierwszych, którzy zobaczą moje dzieło ;).


Nie korzystam z żadnych konkretnych metod, jak "zasada dwóch minut" czy inne temu podobne. Czasem lubię także zrobić coś spontanicznie, ale najważniejszą i chyba najbardziej sprawdzającą się metodą u mnie jest: najpierw obowiązki, potem przyjemności. Czyli dopiero kiedy skończę odrabiać lekcje i wykonywać domowe obowiązki, mogę zabrać się za książkę czy zagrać w jakąś grę. Lub wyjść z przyjaciółmi. Uwierzcie mi, to naprawdę działa, choć potrafi być uciążliwe ;).

Jeśli chodzi o książki, które posiadam na swoich półkach, to na nie także mam metodę. Ustawiam osobno te, które już przeczytałam i te, które dopiero przeczytam. Są także ustawione seriami, oczywiście. Poza tym nie układam ich ani alfabetycznie, ani kolorystycznie, ani wielkością. Po prostu znajdują swoje miejsce na półce i są :D. 

I to chyba wszystko, co mam dla Was na dzisiaj. Jeśli podobają Wam się tematy związane z organizacją, to mogłabym dla Was napisać coś w trakcie roku szkolnego. Ale tylko jeśli, oczywiście, mielibyście ochotę to czytać :D. Dajcie znać, co myślicie o takim pomyśle i jak Wam się podobał dzisiejszy post ^^.

A tymczasem nie dajcie się i do zobaczenia już niedługo :).

Luriko

1 komentarz:

  1. Fajnym sposobem na organizację bloga jest zapisywanie sobie nominacji do różnych tagów w oddzielnym poście (oczywiście nieopublikowanym). Wreszcie je ogarnęłam ;D

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń