poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Poniedziałek z Disney'em

Hejka hej :)

Mimo kilku zawirowań i ogromnej ilości pracy z powodu upałów jak zawsze jestem tutaj dla Was w poniedziałek z kolejnym odcinkiem naszej stałej już serii. Może trochę późno, ale lepiej późno niż wcale ^^.
Dzisiaj chciałam z Wami porozmawiać o tej właśnie wytwórni i przy okazji wykonać coś na kształt TAGu książkowego związanego z tym właśnie nazwiskiem :).Więc zacznijmy może od początku.

Jako mała dziewczynka czekałam grzecznie w domu lub przedszkolu, kiedy rodzice gdzieś wyjeżdżali, ale opłacało się to, ponieważ zawsze dostawałam jedną lub nawet dwie kasety z bajkami ^^. I jak nie trudno się domyślić, były to głównie bajki Disney'a. Uwielbiałam je oglądać i na nich się wychowałam (mam nadzieję, że dobrze :D). 

Moimi ulubionymi bajkami nie były o dziwo historie typowe dla dziewczynek. Wolałam więcej przygód niż księżniczek (chyba że jedno łączyło się z drugim, jak Mulan), choć i te zdarzało mi się nałogowo oglądać :). Ale do sedna. Moimi ulubionymi bajkami były "Planeta Skarbów" oraz obie części "Atlantydy". I jeśli jeszcze ktoś nie słyszał piosenki z "Planety Skarbów", czyli "Jestem kimś" w wykonaniu Norberta Śliwki, o czym też mówiłam ostatnio, to natychmiast odsyłam na YT, żebyście nadrobili swoje zaległości. Jest to naprawdę ponadczasowa opowieść o dojrzewaniu i znajdowaniu własnej drogi. 

Zatem, przejdźmy teraz do TAGu, a mianowicie jest to Disney Book Tag, który znalazłam przypadkiem na blogu http://www.kolejnyrozdzial.pl/ . Uznałam, że tak mi się podoba, że chciałabym go zrobić, a więc zaczynajmy ^^. 


Mała syrenka - bohater, który jest wyobcowany lub czuje się nieswojo w sytuacji, w której się znalazł

Myślę, że tutaj pasuje mi Tris z "Niezgodnej" - kiedy trafia do Nieustraszoności próbuje się dopasować i nie do końca odnajduje się w nowym miejscu.

Kopciuszek - bohater, który przechodzi ogromną metamorfozę

Tutaj również najchętniej obsadziłabym Tris, ale tego nie zrobię. Zamiast niej chciałabym tutaj wstawić Prim z "Igrzysk Śmierci". Z bezbronnej małej dziewczynki staje się odpowiedzialną i odważną, młodą osobą. 



Królewna Śnieżka - książka, której bohaterowie diametralnie się od siebie różnią

Szczerze to nie wiem, jaką książkę tutaj wstawić, ale myślę, że zdecyduję się na Eleonorę i Parka. Dopiero co zaczęłam czytać tę książkę, ale już w tym momencie tytułowi bohaterowie są jak ogień i woda :).



Śpiąca królewna - książka, przy której zasnąłeś

Przyznaję się szczerze, że chyba nie pamiętam takiej książki. Jeżeli już przy jakiejś zasnęłam, to nie dlatego, że była nudna, tylko dlatego, że albo było późno w nocy, albo byłam bardzo zmęczona.



Król Lew - bohater, który w dzieciństwie musiał zmierzyć się z traumatycznym przeżyciem

Do tej kategorii nominuję Ezia z "Assassin's Creed. Renesans". Ale nie będę tutaj spojlerować, powiem Wam tylko, że gdyby mnie to spotkało, to chyba bym się nie pozbierała :(.


Piękna i Bestia - książka, której się obawiałeś, a okazało się, że jest wspaniała

Do tej kategorii bez zastanowienia nominuję pierwszą część serii "Diabelskich maszyn", czyli "Mechanicznego anioła". Nie chciałam jej czytać, a koniec końców okazało się, że bardzo dużo traciłam ^^.



Alladyn - bohater, którego życzenie się spełniło

I znowu mam problem, jakiego bohatera można by było tutaj obsadzić. Czy ja w ogóle znam taką postać? Może nominuję tutaj Katniss. Wiem, dziwne, ale spójrzcie na to z mojej strony: nie chciała, żeby ją wylosowali. I nie wylosowali. A co tam się później wydarzyło to już nie ważne ;).

Mulan - bohater, który udaje kogoś, kim nie jest

Myślę, że nominuję tutaj Williama Herondale'a, ponieważ wydaje mi się, że usilnie tłumi w sobie emocje i za bardzo udaje bad boya, a tak naprawdę jest mocno zraniony. 





Toy Story - książka, której bohaterów chciałbyś ożywić

Tutaj na 100% padnie na Nocnych Łowców, wszystkich po kolei, żebym mogła razem z nimi przeżywać te przygody ^^.


Następcy - ulubiony czarny charakter

Tutaj wygra Jeanine, ponieważ miała swoją charyzmę, pomysł i osobowość, ale za brakło jej jednak tego "czegoś", żeby wygrać :


I to by było na tyle na dzisiaj. Troszkę późno, ale chyba mi to wybaczycie? :). Widzimy się już nie długo i dajcie znać, co o tym myślicie :).

Nie dajcie się i do zobaczenia ;)

Luriko

4 komentarze:

  1. Ja uwielbiałam Pocahontas. Genialna bajka.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł :) nocni łowcy... też chciałabym ich ożywić :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł :) nocni łowcy... też chciałabym ich ożywić :P

    OdpowiedzUsuń
  4. "Piękna i Bestia" to moja ukochana bajka!

    OdpowiedzUsuń