sobota, 18 lipca 2015

The Summer Reader Book Tag



Hejka hej ^^

I oto po raz pierwszy na naszym blogu pojawia się TAG z prawdziwego zdarzenia :). Wakacje to czas, kiedy mamy (przynajmniej większość) więcej czasu wolnego, dzięki czemu możemy bardziej oddać się naszemu ulubionemu zajęciu, czyli czytaniu ;). Serdecznie dziękujemy za nominację od http://pizama-w-koty.blogspot.com/ . Zacznijmy więc zabawę :).

Lemoniada: Książka, która gorzko, żałośnie się zaczęła, ale potem stała się lepsza.

Tutaj przez "gorzko i żałośnie" rozumiem to, że na początku ciężko się ją czytało. Tutaj dla mnie wygrywa "Assassin's Creed. Renesans", ponieważ przez pierwsze kilka rozdziałów nie mogłam w żaden sposób się w nią wgryźć. W końcu jednak akcja się rozkręciła i porwała mnie ze sobą jak wartki potok :).

Złote słońce: Książka, która wywołała u Ciebie niezrównany uśmiech.

Tutaj zdecydowanie stawiam na "Kubusia Puchatka". I jestem przekonana, że chyba każdy zna tą historię i uśmiał się przy niej jak nigdy :). Ta książka dodatkowo przypomina mi o dzieciństwie i chwilach spędzonych z moimi przyjaciółmi na podwórku :D. Ach, to były czasy... :)

Egzotyczne kwiaty: Książka, której akcja rozgrywa się za granicą.

W większości książek które czytam akcja rozgrywa się najczęściej w Stanach Zjednoczonych lub w Wielkiej Brytanii. Jednak tak dla odmiany zaproponuję powieść, której akcja ma miejsce w Hiszpanii :)

Cień drzewa: Książka, w której tajemniczy lub mroczny bohater został przedstawiony jako pierwszy.

Przyznaję się bez bicia, że z tą częścią TAGu miałam największy problem. Przeszukiwałam pamięć oraz książki na półkach, aż w końcu stary, dobry Harry przyszedł mi z pomocą :) Tutaj na samym początku zostaję przedstawiony śmierciożerca Yaxley.

Plażowy piasek: Książka, która była ciężka w czytaniu, a jej akcja ledwo rozwinięta.

Czytałam całą serię Nieśmiertelni dosyć dawno. Nie wywarła na mnie zbyt dużego wrażenia, ale pamiętam, że akurat Błękitna godzina podobała mi się najmniej ze wszystkich części. Nie dość, że wlokła się niemiłosiernie, to jeszcze na dodatek beznadziejnie się skończyła :)

Zielona trawka: Bohater, który był pełen życia, sprawiał, że się uśmiechałaś.

Taką bohaterką bez wątpienia była Ania Shirley. Ta dziewczynka była naprawdę niezwykła :) Jej gadatliwość, wyobraźnia, pomysły... Trudno byłoby się nie uśmiechnąć podczas czytania :) Ech, kiedyś na pewno wrócę do tej książki lub nawet całej serii ;)

Arbuz: Książka, która miała jakiś soczysty sekret.

Uważam, że tutaj bardzo dobrze sprawdzi się "Pretty Little Liars". Sekret, który skrywają dziewczyny, nie jest może soczysty w znaczeniu miłosnym, ale na pewno kieruje życiem dziewczyn i sprawia, że w ich świecie naprawdę dużo się dzieje (chociaż tyle tomów to może troszkę za dużo... :D).

Kapelusz na słońce: Książka osadzona w ogromnym wszechświecie.

Tutaj od razu na myśl nasuwa mi się na myśl trylogia autorstwa Beth Revis. Akcja rozgrywa się w statku kosmicznym znajdującym się już bardzo daleko od naszej Ziemi, więc myślę, że tę powieść można spokojnie podpiąć pod tą kategorię.

BBQ: Książka, w której bohater był opisany jako przystojniak.

Chyba każdy się ze mną zgodzi, że Patch jest opisany jako przystojniak :). Więc wygrywa tutaj książka "Szeptem". Kto by nie chciał spotkać na swojej drodze takiego chłopaka :). Chociaż może na pierwszy rzut oka wydaje się trochę przerażający, ale w gruncie rzeczy wcale aż taki nie jest ;). 

Summer Fun: Czyli kogo tagujemy.

Tak więc tagujemy:
* http://zaczytanekoty.blogspot.com/
* http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/
* http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/
*http://czytelniadominiki.blogspot.com/
*http://scg-po-prostu-ja.blogspot.com/
*http://magicznerecenzje.blogspot.com/

Życzymy miłej zabawy przy tym TAGu i świetnego słońca do opalania :)

Luriko i Tessa

6 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za nominację :) Postaram się jak najszybciej odpowiedzieć na pytania :D
    Nie czytałam żadnej ksiażki z tych co wymieniłaś, ale kilka z nich jest na mojej liście "must have"

    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam kilka z tych książek. W Harry Potterze na początku rzeczywiście przedstawiony jest jeden ze śmierciożerców, ale nie miał zbyt wielkiego wpływu na wydarzenia, a szkoda.
    [Mój blog]

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Wam za nomianację ! :) Mam zamiar przeczytać "W otchłani":D

    OdpowiedzUsuń
  4. Patch, Patch, Patch <3 Lepiej nie można było wybrać :D :D
    Dzięki za wykonanie tagu :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe odpowiedz, w większości miałabym problemy z odpowiedziami XD

    OdpowiedzUsuń
  6. Po ponad miesiącu oczekiwania, odpowiadam na nominację :)
    http://czytelniadominiki.blogspot.com/2015/08/summer-reader-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń