środa, 29 lipca 2015

Liebster Blog Award #2

Hej hej ^^

Znów zostałyśmy odznaczone wyróżnieniem w postaci "Liebster Blog Aword".
Za nominację tym razem dziękujemy Maniaczce książek. Nie będziemy po raz kolejny wyjaśniać zasad, możecie je sobie zobaczyć tutaj, na naszym poprzednim LBA. Więc przejdźmy od razu do odpowiedzi na zadane nam pytania :).

1. Wolisz przebywać samotnie czy w grupie?
Myślę, że wolę przebywać jednak samotnie. W grupie szybko się peszę i boję się, że powiem coś nie tak :). Jednak ostatnio dużo nad tym pracuję i staram się to przezwyciężyć ^^. 

2. Polskie morze czy polskie góry?
Oczywiście, że morze ^^. Nie przepadam za chodzeniem po górach, za bardzo mnie to męczy ;). Za to uwielbiam pływać :D.

3. Dlaczego lubisz czytać książki?
Jest bardzo wiele różnych powodów, ale przedstawię tutaj ten podstawowy. Czytanie książek pozwala mi przenieść się w inne miejsca, inne światy, które często są bardziej przychylne od naszej rzeczywistości. To taki mój azyl, gdzie mogę być sobą i nikt mnie nie zrani ani nie wystawi. Mogę przeżywać niesamowite historie i nikt mi w tym nie przeszkodzi :).

4. Co najbardziej cenisz w książkach?
Przede wszystkim dobrą fabułę. Bez ciekawych, zabierających dech w piersiach wydarzeń nie miałabym właściwie po co ich czytać ^^. To co przeżywają bohaterowie jest bez wątpienia esencją książek.

5. Romans, akcja czy romans z akcją w tle?
Wolę troszeczkę inną wersję - akcja z romansem w tle :).

6. Uczysz się systematycznie czy wtedy, kiedy jest czas?
A tutaj mała niespodzianka - ja nie uczę się wcale ^^. Większość informacji zapamiętuję z lekcji, a jeśli już muszę, to uczę się przed samymi sprawdzianami. I wychodzę na tym całkiem dobrze - średnia 5,72 :).

7. Jesteś typem, który ma kilkadziesiąt przyjaciół czy jednego, ale zaufanego?
Zdecydowanie jednego i zaufanego. Ciężko jest mi komuś zaufać, więc dużo czasu zajmuje mi przywiązanie się do kogoś. A jeśli masz kilkadziesiąt przyjaciół, to tak naprawdę nie masz żadnego ;).

8. Piszesz recenzje w głowie czy od razu na kartce?
Raczej na kartce (czyli od razu w komputerze). W głowie ciężko mi ogarnąć emocje, które targają mną po przeczytaniu książki i muszę to mieć czarno na białym, żeby móc wystawić trzeźwą ocenę ;).

9. Jaki jest Twój ulubiony film? Dlaczego właśnie ten?
A liczą się animacje? Bo jeśli tak, to mój wybór padnie bezsprzecznie na "Planetę Skarbów" Disneya. Był jednym z dwóch moich ulubionych filmów w dzieciństwie i został nim po dziś dzień. Nauczył mnie, że zawsze należy być sobą , nie ważne co inni mówią. I trzeba odważnie stawiać czoła przeciwnościom losu. Bo w końcu spotka nas nasza zasłużona nagroda :). A piosenka "Jestem kimś" Norberta Śliwki (jeśli jeszcze jej nie słuchaliście, szybko na YT i nadrobić te zaległości :D) po prostu nie wychodzi mi z głowy ^^.

10. Wolisz odpoczywać w ruchu czy leżąc, relaksując się itp.?
Raczej leżąc, w końcu będąc w ruchu nie da się czytać książek, a to dla mnie najlepsza forma relaksu ^^. Chociaż mała wycieczka rowerowa czy pływanie jeszcze nikomu nie zaszkodziło :D.

11. Czy bierzesz pomysły na bloga (wygląd, tematyka posta) od innych blogerów?
Czasem inaczej się nie da, np. z TAGami ;). Ale tak, oglądając i czytając inne blogi można podłapać jakieś pomysły i wykorzystać je w swojej pracy. Tak mam np. z lubimyczytać.pl lub ze stronami, które na bierząco dodaję. Ale jeśli chodzi o recenzje, to bezsprzecznie musi być tylko moja opinia, mogę je jedynie porównywać ^^.

Luriko

1. Wolisz przebywać samotnie czy w grupie?
Jestem raczej typem samotniczki, więc pierwsza opcja wygrywa. A jak zaczyna mi brakować towarzystwa, to umawiam się z jakąś koleżanką, bo spotkania w grupie to nie moja bajka. Rzadko się wtedy odzywam, a jak już coś powiem to muszę znosić spojrzenia kilku par oczu zwróconych na mnie...

2. Polskie morze czy polskie góry?
Góry! :) Wakacje tam spędzone są moim zdaniem o wiele ciekawsze niż kąpiele w morzu (o pływaniu nawet nie wspominam, bo tego nie umiem i żaden sposób nie potrafię się nauczyć) i opalanie się (choć i tak niedawno z tego zrezygnowałam i w zamian chowam się w namiocie plażowym z dobrą książką ;) ). W górach byłam jak dotąd tylko 3 razy, za każdym razem w innym miejscu, więc mam jeszcze sporo do zobaczenia i z chęcią to zrobię ;)

3. Dlaczego lubisz czytać książki?
No cóż, moje życie nie jest zanadto ciekawe, więc uwielbiam spędzać czas na zagłębianiu się we wciągające historie. W tej roli sprawdzają się również filmy, seriale i gry, jednak to właśnie książki przemawiają do mnie najbardziej i z nimi spędzam najwięcej czasu :)

4. Co najbardziej cenisz w książkach?
Przede wszystkim interesującą fabułę oraz bohaterów, których mogę pokochać, oczywiście nie we wszystkich książkach można takich znaleźć ;)

5. Romans, akcja czy romans z akcją w tle?
Akcja, choć też sięgnę po romans od czas do czasu, tak żeby trochę "odetchnąć" :)

6. Uczysz się systematycznie czy wtedy, kiedy jest czas?
Ech, z tą systematycznością to u mnie różnie bywa... Mimo, że jak dotąd byłam bardzo dobrą uczennicą, to niestety bardzo często zdarzało mi się odkładać wszystko na potem, aż w końcu musiałam to wszystko zrobić i się nauczyć, a wtedy siedziałam z tym po nocach wyłącznie z własnej winy :( Dlatego w liceum chciałabym to zmienić, ale czy się w ogóle uda, skoro już od bardzo dawna planuję taką zmianę i nie wychodzi?

7. Jesteś typem, który ma kilkadziesiąt przyjaciół czy jednego, ale zaufanego?
Jednego zaufanego. Nie ma innej opcji. Jestem nieufna wobec ludzi, więc nie nazywam przyjacielem pierwszej lepszej osoby, u mnie trzeba sobie na to solidnie zapracować.

8. Piszesz recenzje w głowie czy od razu na kartce?
Nie potrafię napisać w głowie jakiejkolwiek recenzji, muszę to pisać na bieżąco i mieć cały tekst przed sobą. Żeby było mi łatwiej, zaczynam od sporządzenia planu, w ten sposób nie zapominam o niczym, co chcę uwzględnić w recenzji.

9. Jaki jest Twój ulubiony film? Dlaczego właśnie ten?
Hm... Ogólnie nie oglądam zbyt wielu filmów, najczęściej są to ekranizacje książek. Lubię "Harry'ego Pottera" "Igrzyska Śmierci" itp., ale myślę, że mój wybór jednak padnie na film, który uwielbiam, odkąd sięgam pamięcią, czyli pierwszą część "Shreka" ;) Towarzyszył mi w wielu chwilach mojego dzieciństwa, zarówno radosnych jak i smutnych, przykładowo jak bolał mnie brzuch i źle się czułam to rodzice wiedzieli, co mi włączyć na poprawę humoru, do dziś to pamiętam :)

10. Wolisz odpoczywać w ruchu czy leżąc, relaksując się itp.?
Moją ulubioną formą relaksu jest właśnie ta leżąca, najczęściej z książką w ręku :) Oprócz tego lubię czasem pojeździć na rowerze, rolkach, łyżwach czy też pograć w Just Dance :D

11. Czy bierzesz pomysły na bloga (wygląd, tematyka posta) od innych blogerów?
Owszem, szukam inspiracji od czas do czasu, nieraz można wyłapać dobry pomysł, dodać coś od siebie i może wyjść coś ciekawego :)

Tessa

No i nasze pytania, proszę bardzo ^^:

1. Książka, która zmieniła Twoje życie?
2. Jak dużo czasu zajmuje Ci poranna toaleta :)?
3. Gdzie spędzasz tegoroczne wakacje?
4. Czy masz jakiś swój autorytet?
5. Wakacje w hotelu, domku czy pod namiotem? ;)
6. Ulubiony cytat?
7. Czy lubisz poznawać nowych ludzi?
8. Wolisz serie czy książki jednotomowe?
9. Ulubiony smak lodów?
10. Czy widziałeś/aś kiedyś ekranizację która okazała się być lepsza od książki?
11. Ile czasu spędzasz dziennie na portalach społecznościowych?

Przyszedł czas na nominowanych, a zatem:


I to już wszystko na dziś, liczymy na szybkie odpowiedzi i mamy nadzieję, że podobał Wam się ten LBA :). Miłych wakacji i do zobaczenia już niedługo ;).

Luriko i Tessa

8 komentarzy:

  1. Dziękuję za nominację, jednak nie jestem pewna jak szybko pojawią się odpowiedzi :)

    Ja też jestem raczej typem samotniczki, piszę recenzje od razu na papierze, ale wolę góry od morza :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne odpowiedzi i ekspresowe tempo :)
    Pozdrawiam, Maniaczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację ale nie wiem czy tak szybko się ona pojawi :)
    Od dzisiaj tez wolę góry. Właśnie jestem w Sudetach i widoki są przecudne. Dzisiaj przeszłam 20km i mi mało!

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też wolę zdecydowanie morze. Dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na przykład że uwielbiam bajki dla dzieci? :D

      Usuń
  5. A ja wolę góry od morza, może dlatego, że nie lubię pływać :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Również nie umiem szybko ufać ludziom

    http://biblioteczka-eileenjoy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękujemy serdecznie za nominację :)
    www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń