poniedziałek, 13 lipca 2015

Poniedziałek z księgarniami

Hejka hej ^^.

Co tam u Was? Jak Wam mijają wakacje? :). Chociaż mam trochę pracy, to te wakacje są chyba jednymi z moich lepszych. Dostałam się do wymarzonego liceum i to z moją najlepszą przyjaciółką ;). W dodatku będziemy razem w pokoju w internacie ^^. Czyż to nie wspaniale? :).

Ale może przejdźmy do tematu. Jak już tradycyjnie w poniedziałek, mamy kolejny "Poniedziałek z..." ! Dzisiaj chciałam z Wami porozmawiać na temat księgarni. To znaczy:

Gdzie kupujecie swoje książki?
W formie papierowej czy elektronicznej?
Kupujecie w sklepie czy przez internet?
Korzystacie z jakichś zniżek?
Może dostajecie książki od wydawnictw do recenzji?

Hah, może trochę za dużo pytań na raz :)

Osobiście najczęściej kupuję w Empiku. Jest jedyną księgarnią w moim ulubionym centrum handlowym. Chyba od zawsze tam kupowałam :). To chyba jedna z najbardziej popularnych firm zajmujących się sprzedażą książek.

Niestety jednak mam wrażenie, że w Empiku opłaca się kupować jedynie przez internet i odbierać w salonie. Inaczej (oczywiście kiedy nie ma wyprzedaży) strasznie się przepłaca. A no właśnie, tak między nami, w Empiku są zazwyczaj dwie wielkie wyprzedaże dotyczące książek. Jedna jest w okresie letnim, a druga gdzieś w okresie zimowym. Pewnie kojarzycie takie momenty, kiedy wchodzicie do Empik'u, a tam 30, a nawet 70% przeceny? No to właśnie wiecie, kiedy na takie promocje polować ^^.

Drugą księgarnią, którą chcę tutaj omówić, jest Matras. Co prawda nie zbyt często tam zachodzę, ale kiedy rodzinka chce iść akurat do centrum, gdzie nie ma Empik'u, to idę do Matrasa. Przyznam się jednak, że nigdy tam nic nie kupiłam :). Mam jednak wrażenie, że ceny internetowe są znacznie niższe i że nie jest to firma aż tak komercyjna i łasa na pieniądze. Zajmują się tylko książkami i rzeczami związanymi ze szkołą (podręczniki, zeszyty, przybory do pisania, piórniki...). No i filmy, ale nie aż taki misz-masz, jak w Empik'u. Co Wy na to? Może warto zmienić księgarnię? Doradzicie mi w tej sprawie? :)

Teraz może zwrócimy się w stronę księgarni internetowych. Na pierwszy ogień pójdzie taniaksiazka.pl . Chociaż osobiście nie lubię tej księgarni, ponieważ ciężko cokolwiek w niej znaleźć. Niby są tam bardzo tanie książki, można dostać tam pewne tytuły nawet za 5 zł, ale niestety nie wszystko i nie zawsze jest tam dostępne. Uwierzcie mi, próbowałam. Ale może się mylę? Albo po prostu nie potrafię szukać. Co Wy na to? Opłaca się tam kupować swoje książki? Czy ktoś z Was kiedyś tam kupował?

Ostatnią księgarnią na dzisiaj jest bonito.pl . Tam też nigdy nie kupowałam książek, ale zaglądałam na ich stronę. Wydaje mi się, że książki także są tam tańsze niż w Empik'u. W sumie... nawet w Media Markt'cie książki są tańsze niż w Empik'u. Muszę zacząć kupować przez internet, chociaż z mieszkaniem w internacie będzie to dosyć trudne :/. Mimo to nie zrezygnuję z czytania książek oczywiście ^^.

I to by chyba było na tyle. Moim dodatkowym problemem na te wakacje jest: gdzie kupić swoje podręczniki do zupełnie nowej szkoły w innym mieście i do tego nie przepłacić? Macie jakieś rady lub pomysły? Może jakieś strony internetowe, na których kupujecie taniej swoje podręczniki?

Dobra, koniec pytań. Znowu zaczęłam zadawać ich Wam za dużo :). Dziękuję za dotrwanie ze mną do końca dzisiejszego posta. Trzymajcie się ciepło i oby Wasze wakacje były wciąż wspaniałe :D.

Luriko

  

2 komentarze:

  1. Najczęściej kupuję w empiku :)
    A mogę się zapytać do jakiego liceum się dostałaś? :D
    Co do podręczników, to ja zawsze przeglądam kilka stron w internecie i robię tabelkę w excelu wliczając w to zniżki itd. i potem mi wychodzi gdzie najtaniej. Trochę czasochłonne, ale różnice między cenami to zazwyczaj około 50-100 zł.

    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do ogólniaka w Toruniu razem z Tessą na biol.-chem. :) Ale o tym może opowiemy w osobnym poście bliżej roku szkolnego, bo to już inna historia ^^. Swoich podręczników nie mogę dostać w żadnym sklepie internetowym :/.

      Usuń