czwartek, 30 lipca 2015

Premiery miesiąca - sierpień

Hej :)

Dzisiaj z radością postanowiłam rozpocząć nową serię :) Będzie się pojawiała w ostatnim tygodniu miesiąca, a zaprezentuję w niej niektóre premiery książkowe i filmowe, które będą miały miejsce w nadchodzącym ;) Może nie wszystkie z tych książek znajdują się na mojej liście must-have i nie mam pewności, czy na wszystkie wymienione filmy wybiorę się do kina... Po prostu napiszę o premierach, które w ten czy inny sposób zwróciły moją uwagę, najpierw dam opis ze strony Empika lub Cinema City, żebyście się w miarę orientowali, a potem własny komentarz :)

KSIĄŻKI


Delirium. Trylogia
Data premiery: 12.08.2015

Bestsellerowa opowieść o świecie, w którym [miłość] uznawana jest za groźną chorobę.
Rząd USA przejął kontrolę nad życiem obywateli. Jednym z jej przejawów jest poddawanie ludzi zabiegowi, który ma pozbawić ich głębszych uczuć.
Nastoletnia Lena z niecierpliwością oczekuje dnia, w którym przestanie jej zagrażać amor deliria nervosa, czyli miłość. Jednak na krótko przed planowaną operacją w jej życiu pojawia się Alex. To dla niego serce dziewczyny zabije mocniej i dla niego gotowa będzie zaryzykować swoje życie. Bo miłość – choć może zabić – może też ocalić.

Kusi mnie, żeby kupić tę książkę. Cała trylogia, wraz z opowiadaniami, zostanie wydana w jednym tomie. I to w twardej okładce! Mam chęci na jej przeczytanie, a teraz byłaby do tego świetna okazja. Choć z drugiej strony... tyle innych świetnych książek na mnie czeka :(

Dotyk Julii. Trylogia
Data premiery: 12.08.2015

Historia miłości w dystopicznym świecie, która podbiła serca milionów czytelników.
Julia jest przeklęta. A może obdarowana? Na pewno jest kimś więcej niż zwykłym człowiekiem. Jej dotyk zabija, dlatego od wielu dni żyje w izolacji. Bezwzględni przywódcy Komitetu Odnowy chcą wykorzystać moc dziewczyny, aby zawładnąć światem, ale Julia nie ma zamiaru im pomagać. Co więcej – postanawia się im przeciwstawić. W tej walce nie będzie sama. W jej życiu pojawi się ktoś, kogo pokocha. Tylko czy będzie mogła mu zaufać?

Tutaj dokładnie ta sama sytuacja... Na to wydanie też mam ochotę. Chciałabym kupić chociaż jedną z dwóch ww. książek, więc teraz zapytam, czy jest tu ktoś, kto czytał obie trylogie? Jeśli tak, to która bardziej Wam się spodobała?

Oddam ci słońce
Data premiery: 12.08.2015

Jude
Czasem nawet najpiękniejszy świat, w którym wschody słońca trwają cały czas, nie może wynagrodzić doznanych krzywd.
Pełna energii buntowniczka zabiegająca o uwagę matki. Samotna i skrycie romantyczna. Podjęła wiele złych decyzji, których skutki musi ponieść.
Kiedyś brat bliźniak był jej najlepszym przyjacielem...

Noah
Czasem pragniesz czegoś tak bardzo, że jesteś gotów oddać za to cały świat. Nawet słońce.
Noah jest nieśmiały i delikatny. Skonfliktowany z ojcem, silnie związany z matką. Zakochany w sztuce. Marzy o tym, żeby zostać artystą. Jednak staje się kimś, kim nigdy nie chciał być. 
Kiedyś on i Jude, jego siostra bliźniaczka, byli nierozłączni…

Kolejna powieść od Moondrive, którą chciałabym dorwać w swoje łapki. Niby nic takiego, ale z chęcią kiedyś  przeczytam jako odskocznia od fantasy i dystopii ;) A nuż okaże się być całkiem interesująca :)

Studnia wstąpienia
Data premiery: 12.08.2015

Dokonali niemożliwego, obalając niemal boską istotę, której brutalne rządy trwały tysiąc lat. Teraz Vin, wychowanka ulicy, która wyrosła na najpotężniejszą Zrodzoną z Mgły w krainie, i Elend Venture, zakochany w niej szlachetnie urodzony idealista, muszą zbudować nowe społeczeństwo na gruzach imperium. Wtedy atakują ich trzy oddzielne armie. Jedynie starożytna legenda daje cień nadziei. Ale nawet jeśli Studnia Wstąpienia istnieje, nikt nie wie, gdzie jej szukać i jakimi mocami ona obdarza. Być może zabicie Ostatniego Imperatora nie było wcale najtrudniejsze i prawdziwym wyzwaniem okaże się przetrwanie po jego upadku.

Druga część trylogii "'Z mgły zrodzony" w nowej okładce. To nic, że jeszcze nie czytałam ani nawet nie mam pierwszej ;) Jak już kiedyś tutaj wspomniałam, mam wielką chęć na zapoznanie się z twórczością Brandona Sandersona. Zacznę od "Stalowego serca", które znalazło się w lipcowym epikboxie (post tutaj) a potem się zobaczy ;) Na pewno kiedyś przeczytam właśnie tę trylogię i wielką cegłę "Droga królów", którą polecała mi kiedyś pani pracująca w Empiku :) A jeszcze tak na marginesie, co tak się wszyscy uwzięli na ten 12 sierpnia? :D

Co ze mnie zostało
Data premiery: 26.08.2015

Wyobraźcie sobie, że macie dwa umysły dzielące jedno ciało. Wy i wasza druga połówka jesteście sobie bliżsi niż bliźnięta i lepsi niż przyjaciele. Znacie się od zawsze.
Potem wyobraźcie sobie, że wszyscy nienawidzą i boją się ludzi takich jak wy. że rząd waszego kraju chce was wytropić i wyrwać z was drugą duszę, oddzielając was od osoby, którą kochacie najbardziej na świecie.
A teraz poznajcie Evę i Addie.
One nie muszą sobie niczego wyobrażać.

Plakat tej książki i jej fragment również znalazły się w epikboxie, choć przyznaję się bez bicia, że jeszcze go nie przeczytałam. Jednak opis bardzo mnie zaintrygował i z pewnością będę na nią polować :)

FILMY


Mały książę
Data premiery: 7.08.2015

Mała Dziewczynka zaprzyjaźnia się z ekscentrycznym staruszkiem z sąsiedztwa, który przedstawia się jako Lotnik. Nowy znajomy opowiada jej o niezwykłym świecie, gdzie wszystko jest możliwe. Świecie, do którego dawno temu zaprosił go przyjaciel – Mały Książę. Tak zaczyna się magiczna i pełna przygód podróż Dziewczynki do krainy jej własnej wyobraźni i do bajkowego uniwersum Małego Księcia.

Tak, wiem że to film animowany... :) Ale "Mały książę" posiada zaszczytny tytuł jednej z dwóch gimnazjalnych lektur, jakie mi się podobały. Może uda mi się wybrać na to do kina z rodzinką, mam nadzieję, że młodszemu bratu by się spodobało ;)



Fantastyczna Czwórka
Data premiery: 14.08.2015

Fantastyczni superbohaterowie, jakimi ich jeszcze nie oglądano: w nowym wydaniu, nowej konwencji i w nowej obsadzie aktorskiej. Historia czworga outsiderów, którzy przenoszą się to alternatywnego i pełnego niebezpieczeństw świata, gdzie ulegają zdumiewającej przemianie i nabierają niezwykłych mocy. Po powrocie musza się nauczyć wykorzystać swoje nowe umiejętności i ocalić Ziemie przed potężnym wrogiem, który niegdyś był ich przyjacielem.

A to z kolei film o superbohaterach na podstawie komiksów Marvel Comics o tym samym tytule. Nie czytałam ich, tylko oglądałam zwiastun, który mnie całkiem zainteresował, bo bardzo lubię książki i filmy o takiej tematyce :)


To by było na tyle. A na co Wy najbardziej czekacie w sierpniu? Może jest to jedna z wymienionych przeze mnie pozycji? A tak ogólnie to mam nadzieję, że moja nowa seria Wam się podoba. ;) Trzymajcie się :)

Tessa

7 komentarzy:

  1. Czekam niecierpliwie na premierę Papierowych Miast. Książka nie była wybitna jestem ciekawa jak film.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ,,Oddam ci słońce" szalenie mnie interesuje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Trylogia "Delirium" już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oddam ci słońca i Mały książę <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejne nowości, a ja mam takie zaległości czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam z niecierpliwoscia na oddam ci slonce. Btw, tez uwazasz, ze laczenie trylogii w jedny wielki egzemplarz jest bardzo ciekawym pomyslem? Musze zdobyc Delirium! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam :) Chociażby dlatego, że takie egzemplarze pięknie się prezentują i fajnie mieć całą serię w jednym miejscu ;)

      Usuń